Wednesday, June 22, 2011

Assalamualaikum....

Hai sumer!! Asenye da lme x bkak blog.. bak kate my pwen da ade sarang labah-labah.. ummm… hari ini nak cite pasal my boyfrez.. x taw la nak citer cmne.. tp y pasti dari ari ke ari.. aku da x nmpk cnte di matenye.. seperti die da x mencintaiku.. ataupun aku y x mencintai die.. pada mulenye percintaan kami bermula dengan lncar.. ape x nye.. aku

Selalu keluar ngn die.. mcm kalo sehari x jumpe x sah.. tp knpe percintaan kami x pnjang??

Pada mulenye aku terime die seadanya, die hanya ade moto.. tp aku trime.. utk pertama kali aku keluar ngn die aku da naek moto ngn die.. aku pon x taw knape aku stuju keluar ngan die (naik moto plak tu). Kalo ujan lebat pon, sggup nek moto… gile btol la.. Aku plik gak npe die x prnh cite pasal family die.. aku taw pasal family die pon melalui saudaranya. Mungkin die tkot aku x ley trime die pas die cite kt aku semuanya.. Bak kate orang tua-tua, kite kne siasat latar belakang bakal pasangan kite.. sedara dia ckp mak ngn ayah die dlu x kawen.. aku x percaye.. tp dadaku ase cm nk pecah pon ade.. ye la, ade plk y nk menyiasat pasal bf aku ni. Diorg jeles la kot. Aku taw knpe aku plih die.. sbab dlu pon aku sunyi. Aku nk taw mcm mn bercinta ngn dak 3 taun lbih muda dr ku.. tp langit x selalu cerah.. kan? Kalo btol la mak ngan ayah die x kawen, die tu anak…………? Btol ke??

die pernah mengajak aku ke rumah nye, aku tolak.. aku taw lelaki. Kalo sekali die nk, pasti nk lgi.. lgi2 pengetahuan tentang agamenye kurang. Bukannye ape, ntah la.. aku pon x taw knape aku plih die!!! Bodohnye aku!! Janji tggl janji. Kate nk simpan duit utk bli kete tp hampeh…! Blikan aku hadiah, tp mntk blik..! time keluar sggp delete sume mcg, die kate kalo ade mcg ngn pompuan pon da delete…! Pastu ketawa, Die ingt aku ni ape! Nmpk sgt x jujur ngan aku…! Die x prnh blikan aku hadiah y aku nk?? Sedih ase!!

… bangang tol, kdg2 x phm aku ngan budak bwh umo ni… makin lme makin manje kalo bagi muke.. pastu kalo keluar kalo x g cyber cafĂ© x sah. Ntah pape, boring aku.. die plk ckp, kalo keluar x boring pon.. aku je y boring.. bengong.. ye la, aku kn da merantau lebih dri 4 buah negeri.. aku taw mn y best mn y x… mane y boring.

Tp tu sume dlu… aku da pkir skrg.. dri sendri tunggang langgang, tp die x kn bley bahagiakan aku.. aku taw untuk lepaskan die risiko tggi. X dek org y nk kat aku da.. tp Allah Maha Mengetahui.. Dia taw ape y bakal terjadi.. sampai kte sendiri y mengubahnye. Kite hanya boley berdoa dan bertawakal pada-NYa.

Aku taw x sume orang perfect termasuk aku.. tp setiap kejadian yang Tuhan berikan pasti ade hikmahnya. Mule2 jumpe pon die da ejek aku.. aku taw mataku ni sepet sebelah, tp die tetap ejek. Sampai nak buat aku tergelak. Mule2 aku maafkan die, tp mende tu

bg kesan kat aku. Berbekas jgk la. Aku da ckp kt die tntg ketidak puasan hatiku, tp die ckp tu pon nk terase. Mmg la. Aku da 22 thn, mende2 tu da mcm budak2 bgiku.. sedih aku.. ntah ble nak matang tah.. aku x ley la, kalo teringat mesti sebak. Tp aku tngkan atiku dengan kate fikiran die x matang lg. tp smpai ble aku nk bersabar.. SAKITNYE ATI!!!!!

Hari tu die kte die da wat lessen, tp die tpu aku.. knape die wat aku cmni?? Kate gji dkt 2 ribu, tp xkn la lesen pon x ley nk wat??/ aku bkn nk pakse, tp aku nk bg hdup nye teratur, bkn diatur.

Akhirnye aku ambil kptsan tok diam. Diam seribu bahasa. Biarlah die nk wat ape. Aku mengaku aku msih sygkn die, tp aku x ley hdup dgn keadaan hdupnye begitu. Aku taw aku pon x perfect… Ya Tuhan, aku x taw nk buat ape… aku da x ley nk trime die da… walaupun aku msih sygkn die… knape cinta tu sungguh indah tetapi menyakitkan??? Sekarang ni aku hanye bley berdoa, berdoa pada Tuhan supaya aku berjumpe dengan jodohku y bley membimbingku, y bley mengajarku tentang agama dengan lebih mendalam lebih baik dari die… Amin~

1 comment: